Halverwege! - Reisverslag uit Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil, Frankrijk van Don Hoeven - WaarBenJij.nu Halverwege! - Reisverslag uit Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil, Frankrijk van Don Hoeven - WaarBenJij.nu

Halverwege!

Door: Don van der Hoeven

Blijf op de hoogte en volg Don

24 Mei 2016 | Frankrijk, Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil

Hallo allemaal!

Ten eerste, sorry dat ik nu pas mijn tweede reisverslag schrijf. Ik kan eerlijk zeggen dat ik er echt nog geen tijd voor heb gehad. Ik heb tot nu toe pas 1 keer een hele dag vrij gehad en voor de rest heb ik 7 dagen per week gewerkt. Soms heb ik 's middags wel 3 uurtjes vrij bijvoorbeeld maar die tijd wordt gebruikt om de was te doen, boodschappen, schoonmaken enz.. Op de dagen dat het restaurant open is werk ik soms van 9:30 tot 23:00. Dit zijn erg lange dagen maar ik heb het gelukkig nog steeds naar mijn zin.

De reis hier naar toe verliep erg soepel samen met Jesse in de auto! we gingen zondag 17 april weg rond 06:00 's ochtends en we kwamen rond 17:00 's middags aan op de camping. We zijn alleen de tankdop ergens vergeten bij een tankstation maar als dat het enige is valt alles mee toch?

De eigenaars Cler en Mariëtte zijn hele aardige mensen en met de andere stagiars kan ik het ook goed vinden. Verder is er nog meer Nederlands personeel die hier in Frankrijk wonen en die zijn ook heel gezellig. Vorige week zijn we 's avonds met de stagiars ook langs gegaan bij iemand van het personeel thuis en hebben we lekker een wijntje gedronken. Over wijn gesproken... Er gaan hier vrijwel elke avond 1 of meerdere flessen wijn doorheen. Maarja als we zo'n lange dag hebben gewerkt dan hebben we dat ook wel verdiend toch.

Even over mijn werkzaamheden hier op de camping. Ik werk overdag altijd buiten en 's avonds in het restaurant. Bijna al het werk vind ik leuk , ,of op z'n minst oké, om te doen en het gaat ook goed. Ik vind wel dat ik nog vrij weinig nieuwe dingen heb geleerd hier. Bijna al het werk dat ik doe kon ik al voordat ik hier heen ging. Hier is een lijstje met werkzaamheden die ik tot nu toe heb gedaan:
Heggen snoeien, zwembad schoonmaken, onkruid wieden, wc's schoonmaken, takken rapen, hout hakken, koken, afwassen, bardienst, serveren, tenten wassen, tafels opdekken, een klein beetje animatie, dieren voeren, boodschappen voor het restaurant, taxi spelen voor de andere stagiars en de dochters van de baas, en elke dag de kachel aanmaken en stoken.
Het leuke is wel dat elke dag anders is. Het gebeurd eigenlijk nooit dat ik zit te wachten tot ik klaar ben met werken, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik eigenlijk nooit een eindtijd heb. Het is grotendeels werken, eten werken, eten, werken, slapen en weer opnieuw.

In de uurtjes die we wel vrij waren heb we gelukkig ook een paar leuke dingen kunnen doen. Ik heb tot nu toe 2 grotten en een kasteel bezocht. Verder zijn we 2 keer uiteten geweest en morgen ga ik als het goed is weer naar een grot maar dan met gasten van de camping. De eendenborst en foie gras met vijgenjam zijn erg lekker!! Wel apart want ze serveren overal eend maar ik heb nog geen enkele eend gezien hier. Dat komt door een vogelgriep vorig jaar dus alle eenden en ganzen zijn afgemaakt.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij wat betreft mijn stage in Frankrijk. Ik hoop dat dit stuk lang genoeg was om de afgelopen weken in te halen. De volgende keer probeer ik een aantal leuke foto's mee te sturen.




  • 24 Mei 2016 - 13:45

    Frans:

    Een mooi verhaal zo, Don. Ben benieuwd wat Jesse er van vindt. Jullie komen ook mooi aan je uren lees ik.....Overigens ben ik in duitsland wel is de tankdop vergeten maar de kofferbak was vroeger zo recht dat die met 140/150 km per uur er toch nog netjes op lag! Du sdie waren we niet kwijt. Wel handig dat je samen bent met een vinoloog met zo'n hoge consumptie!

  • 05 Juni 2016 - 14:08

    Ncolle:

    Ha Don,
    ja poepoe...fijn eindelijk je blog!
    Jippie je geeft goed beeld van hoe het gaat!
    Zet je nog je leerdoelen in deze blog!
    Dan heb je een tevreden coach in het Westland zitten, en dat is toch veel waard???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2016

Het einde komt in zicht!

24 Mei 2016

Halverwege!

13 April 2016

Het is bijna zover!
Don

Hallo! Ik ben Don, een westlandse jongen van 22. Sinds 1 jaar doe ik de studie Business & management niveau 4 in Naaldwijk. Voor deze studie ga ik 10 weken buitelandstage doen in Frankrijk samen met een klasgenoot. Tijdens deze 10 weken ga ik proberen om zo vaak mogelijk een stukje te schrijven over de dingen die ik ga beleven. De stage is op een camping midden in de Dordogne dus waarschijnlijk krijgen jullie ook een hoop mooie foto's te zien! We gaan zondag 17 april rijden (in onze eigen prachtige gele Opel Corsa) en we hopen zondag avond aan te komen. Ik moet het hele stuk alleen rijden want Jesse is helaas niet geslaagd voor zijn rijbewijs dus dat wordt nog een kleine uitdaging. De planning is dat we eind juni weer terug komen

Actief sinds 11 April 2016
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 1441

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: